Het magazine dat kinderen benadert met een open geest

Leren van Binnenuit

Leren van binnenuit

Hoe halen leraren het beste uit hun leerlingen? De traditionele onderwijs aanpak werkt vaak niet meer, waardoor er leerlingen buiten de boot vallen. Dat gaat veel leraren aan het hart. Maar hoe stimuleer je leerlingen? Hoe kun je hun leren, leren leuk én effectief te maken en hoe help je kinderen om op te groeien tot volwassenen die hun talenten optimaal kunnen ontplooien? Dit boek is bedoeld om (aanstaande) leraren, schoolleiders en ouders te helpen bij die vragen en ze een stevige theoretische basis en praktische aanwijzingen te geven. De auteurs beschrijven een nieuwe visie op leren, die uitgaat van de kwaliteiten die mensen al in zich hebben.

Individuen, leraren, docenten beter later functioneren in organisaties is de essentie van hun betoog. Dit boek draagt daar in hogere mate aan toe. Ook schrikt men er niet voor terug om modellen voor te stellen die waarschijnlijk de ‘gevestigde orde’ wenkbrauwen laat fronsen. Ook het bekende ‘Flow’ model komt ter sprake: “Als de lagen van het Ui-model op elkaar zijn afgestemd, leidt dat tot flow; er wordt dan ook cognitief beter geleerd.” Uiteraard wordt in het boek dan ook verwezen naar het werk van Csikzentmihaly (flow) en Seligman (positieve psychologie). 

Koop Dit Boek Nu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Previous
Next

Reageren op dit artikel..