Het magazine dat kinderen benadert met een open geest

Search
Boeken voor leraren

In dit boeiende verslag beschrijft de auteur vanuit haar rijke ervaring als lerares en therapeut hoe systemische ideeën ingang vinden in het onderwijs. Dit maakt fundamenteel nieuw en effectief leren mogelijk en bevordert de creatieve samenwerking van leraren, leerlingen en ouders. De auteur benadert de betrokkenen niet als op zich zelf staande individuen, maar als levende onderdelen van hun familie, van verschillende groepen en contexten.

Zij laat zien hoe mensen en hun omgeving elkaar voortdurend wederzijds beïnvloeden en doen veranderen. In deze systemische denkwijze verbindt zij het werk van Bert Hellinger, dat gaat over de kracht van de binding aan de herkomstfamilie, met verschillende andere beginselen van de systemische therapie.

De voorbeelden zijn ontleend aan de dagelijkse onderwijspraktijk. De bezieling van de kinderen en de rijkdom aan ideeën, waarmee zij het systemisch handelen toepassen is fascinerend. Ook lezers voor wie deze benadering nieuw is, worden gegrepen door de krachtige effecten van het systemisch denken en handelen. Inspiratie voor het creëren van een nieuw pedagogisch klimaat?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Previous slide
Next slide

Reageren op dit artikel..

Pure Child Symposium

Zaterdag 23 Maart 2024 | Van 9:30 tot 17:30  | in Sint-Gillis-Waas